Onze werkwijze

Bij het Nationaal Hulpfonds (NHF) kunt u een verzoek indienen als uw huishoudelijke hulp van Hulp-in-Huis tijdens de werkzaamheden schade bij u in huis heeft veroorzaakt. Onderstaand vindt u de werkwijze.

Verzoek tot vergoeding

Als uw huishoudelijke hulp schade heeft veroorzaakt tijdens de werkzaamheden, dient u eerst een schadeclaim in bij uw eigen verzekering. Mogelijk dekken zij de schade. Als uw schade niet of slechts gedeeltelijk gedekt wordt door uw verzekering of u uw eigen risico moet betalen, kunt u een verzoek tot vergoeding indienen bij het NHF. Het NHF keert uit op basis van de dagwaarde. 

Schade

Bij verzoek tot vergoeding van schade dient u de correspondentie met uw verzekeraar mee te sturen. Letselschade komt niet in aanmerking voor vergoeding. Ook mobiele apparatuur (telefoons, tablets, smartwatches, enz.) en sieraden zijn uitgesloten van vergoeding. 

Het NHF keert bij schade maximaal € 2.500,- per voorval uit en niet meer dan € 5.000,- per klant per jaar. 

Diefstal

Bij verzoek tot vergoeding bij diefstal dient u een bewijs van aangifte bij de politie mee te sturen. Diefstal van contant geld of opname van geld met een gestolen bankpas komen niet in aanmerking voor vergoeding.

Het NHF keert bij diefstal niet meer dan € 1.000,- per voorval uit en niet meer dan € 2.000,- per klant per jaar. 

Verzoek indienen

Het verzoek tot vergoeding kan via de site ingediend worden. U en uw huishoudelijke hulp dienen het verzoek tot vergoeding te bevestigen. Het is mogelijk dat het NHF aanvullende informatie vraagt. Deze dient u te verstrekken. Indien het fonds geen of onvoldoende middelen heeft, kan het zijn dat uw verzoek later uitgekeerd wordt. De vergoeding is niet afdwingbaar. Het NHF kan op verzoek een vergoeding uitkeren, maar is daar niet toe verplicht.